Kętrzyn-KWP: Budowa siedziby Komisariatu Policji w Korszach
Minister Infrastruktury i Budownictwa na wniosek Komendanta Wojewódzkiego Policji w Olsztynie wyraził zgodę na budowę siedziby Komisariatu Policji w Korszach. Inwestycja w pełni zabezpieczy potrzeby komisariatu pod względem technicznym, właściwej obsługi interesantów – udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz poprawy warunków pracy funkcjonariuszy i pracowników cywilnych. Środki na realizację tego przedsięwzięcia pochodzą z Programu Modernizacji Policji na lata 2017 – 2020.
Już wkrótce rozpocznie się budowa siedziby Komisariatu Policji w Korszach. Zgodę na realizacje tej inwestycji wyraził Minister Infrastruktury i Budownictwa na wniosek Komendanta Wojewódzkiego Policji w Olsztynie.
Przewidywany koszt realizacji inwestycji wraz z dostawą wyposażenia, to około 2,32 mln złotych. Środki na realizację tego przedsięwzięcia pochodzą z Programu Modernizacji Policji na lata 2017 – 2020.
Główne założenie Programu Modernizacji Służb Mundurowych, to nowoczesne i dobrze wyposażone służby. Ustawę w sprawie ustanowienia programu w grudniu ubiegłego roku podpisał Prezydent Andrzej Duda. Program to jeden z priorytetów ministra Mariusza Błaszczaka. Program przewiduje inwestycje budowalne – budowę nowych obiektów, ale również przebudowę
i modernizację starych, a także wymianę sprzętu i wyposażenia, czyli zakup m.in. pojazdów, uzbrojenia, sprzętu informatycznego, łącznościowego oraz wyposażenia osobistego. Program modernizacji zakłada również podwyżki dla funkcjonariuszy oraz pracowników służb.
Obecna siedziba komisariatu zlokalizowana jest w wynajmowanym budynku, który nie spełnia wymagań dla budynku służbowego przeznaczonego na cele policji. Wynajmowane pomieszczenia posiadają zbyt małą powierzchnię użytkową w stosunku do liczby zatrudnionych funkcjonariuszy.
Budynek ma mieć powierzchnię użytkową 305m2.
Budowa nowego obiektu w pełni zabezpieczy potrzeby Komisariatu Policji w Korszach, podlegającego Komendzie Powiatowej Policji w Kętrzynie, pod względem technicznym, właściwej obsługi interesantów – udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz poprawy warunków pracy funkcjonariuszy i pracowników cywilnych. Inwestycja zapewni również stworzenie miejsc garażowych dla samochodów służbowych i miejsc parkingowych dla interesantów i pracowników.
Koncepcja architektoniczna została wybrana w wyniku konkursu przeprowadzonego przez Wydział Inwestycji i Remontów KWP w Olsztynie.
Planowane zakończenie realizacji inwestycji, to koniec 2019 roku. W I kwartale 2020 roku policjanci i pracownicy cywilni będą mogli pracować już w komfortowych warunkach. Będzie to nowe miejsce pracy dla 17 osób.
in